-->

2014. május 10., szombat

DIY sminklemosó



Sok-sok sminklemosót használtam már, de egyikkel sem voltam maradéktalanul elégedett, ezért kis keresgélés után rábukkantam, hogyan tudok magamnak otthon, egyszerűen sminkeltávolító folyadékot gyártani. :)

A történet egyszerű, de nagyszerű: a képen látható vizet összekeverem egy kevés babasamponnal és tetszőleges fajtájú olajjal, majd jól összekeverem/rázom őket és tulajdonképpen készen is vagyunk! :)

De hogy mit és miért? A babasampon azért lehet jó választás, mert egyrészt babáknak van gyártva, ezért kíméletesebb és mivel könnymentes, így a szemünket sem bántja. Most kicsit utánanéztem az összetevőinek és nem vagyok maradéktalanul elégedett velük, de mint említettem nagyon kis mennyiséget kell csak belőle használni. Ezt a flakont körülbelül 1 éve vásároltam olyan 600 Ft-ért, és azóta ennyi fogyott belőle, pedig 2x már lebonyolítottam vele egy ecsettisztítást is. 

Olajból tulajdonképpen mindegy milyet használunk (jó azért ne azt, amibe vasárnap a rántott húst készítettük :D), de egy kis kutakodás után megtalálhatjuk a számunkra megfelelőt. Lehet pl.: ricinusolajat, szőlőmagolajat, argánfaolajat (ez is egyébként remek ránctalanító), jojobaolajat stb. Én legutóbb bármilyen furcsa, de olívaolajjal használtam, mert épp elfogyott itthon a szőlőmagolaj, és tökéletesen bevált! :) Találtam egy szuper oldalt, ahol szépen össze vannak szedve a különböző olajok és jótékony hatásaik: http://www.panarom.hu/novenyi-olajok


Sokat gondolkodtam, mibe is rakhatnám bele, hogy kényelmesebb legyen a használata és mondjuk utazásra is magammal vigyem. Körülnéztem a fürdőszobában és megakadt a tekintetem az éppen kiürült Dove hajápolóspray flakonján, amelynek lecsavarható a teteje. Gyorsan ki is mostam jó alaposan, hogy ne maradjon benne a hajápolóból, és beleöntöttem az összetevőket. Azóta csak így használom, mert ez a legpraktikusabb módja. A lényeg, hogy jól össze kell rázni, mert tulajdonképpen az olajtól így kétfázisú lett, aztán egy vattakorongra fújok a folyadékból és kb. 2 koronggal végzek is a sminklemosással. :)

Remélem hasznosnak találtátok ezt a kis bejegyzést, és tudtam Nektek segíteni, ha eddig még nem találtatok volna megfelelő sminklemosót. :)



Nincsenek megjegyzések: