-->

2014. március 19., szerda

Természetes szépség I.

Halihó!

Az első érdemi bejegyzésemmel szeretnék is elkezdeni egy sorozatot, méghozzá olyan termékekről lesz szó, amik nincsenek tele nyomva mesterséges, az egészségre hosszútávon egyébként káros anyagokkal. :)
Elöljáróban annyit szeretnék mondani, hogy én is használok még mindig olyan kozmetikumokat, amikben fellelhető kemikália, szívesen kipróbálom az új termékeket is, de kísérletezek, hátha megtalálom a natúr kedvenceimet is. :)

Figyelem: a bejegyzés elolvasása után ne rohanj ki a fürdőszobába és dobj ki mindent, inkább nézz utána a hátulján feltüntetett összetevőknek! :))





Régebben én is ezerrel kentem magamra mindenféle testápolót, krémet, nagyon sok dezodort is kipróbáltam, aztán valahol találkoztam azokkal a kifejezésekkel, hogy parabén, alkohol, ásványolaj, propylenglykol (ha meglátjátok, mi ez, garantálom, ti is elfogtok gondolkodni mindezen) és még sorolhatnám, de nagyon-nagyon hosszú bejegyzés lenne belőle...

Ahogy olvastam róluk, ezek az anyagok főként hosszútávú használat után váltják ki káros hatásukat. Nézzük, hogy is viselkednek: mikor bekenem magam egy jó vastag réteg testápolóval, vagy befújom/kenem magam a kedvenc dezodorommal, ezek a kis huncut anyagok beszívódnak a bőrbe és szép puhává teszik a bőröm (eleinte) és gátolják az izzadást, az viszont nem látom, hogy ezek az anyagok eltömítik a pórusaimat, és nem engedik "lélegezni" a bőröm, az oxigén nem jut át a sejtfalakon. Amikor eltömődnek a pórusok, nem tud a szervezet megfelelően méregteleníteni és bent rekednek a méreganyagok. Nyilván nem csak ezek okozzák a daganatos megbetegedéseket, de nagyban hozzájárulnak és ez csak egy probléma a sok közül, ezért is tartom fontosnak, hogy ezzel igenis mindenkinek foglalkoznia kéne! 

Találtam egy nagyon jó kis oldalt, amit meg is osztanék veletek. Itt nagyon szépen össze van foglalva, a káros anyagok definiálásától kezdve, egészen addig, hogy milyen káros következményei lehetnek a használatuknak. Kiragadnék az oldalról egy megdöbbentő statisztikai adatot, amelyet az OSHA végzett 1988-ban: a kutatás során 2 983 kozmetikumokban megtalálható kémiai anyagot vizsgáltak meg és ebből 884 mérgezőnek bizonyult: 

  • "146 daganatot/tumort okozhat,
  • 376 a bőr és a szem irritációját idézheti elő,
  • 314 biológiai elváltozásokat eredményezhet,
  • 218 szaporodási problémákat okozhat" több helyen is szerepelhet egy anyag

Összegezve: ismételni tudom csak önmagam, hogy ezek nem biztos, hogy mindenkinél kiváltanak szövődményeket, és mint említettem én is használom őket, (még csak nemrég kezdtem a témával mélyebben foglalkozni), de megpróbálom nem mindennap és ilyenkor inkább natúr kozmetikummal helyettesíteném.  Érdemes a termékek hátulján az összetevők listáját tanulmányozni, mert lehet, hogy egy nem natúrként feltüntetett kozmetikum is tartalmazhat a bőrödnek jóleső dolgokat. :)





Ha esetleg van tapasztalatotok a témával kapcsolatban, illetve van néhány termék, amit ajánlanátok, megköszönném, ha leírnátok nekem. :))

Anna


Nincsenek megjegyzések: